Volg ons op Facebook, Instagram of Twitter

« Terug naar de veelgestelde vragen

Ik denk dat er iets niet klopt met mijn sensor of op mijn dashboard

Lees hier mee

De bodemsensor meet elke 15 minuten de temperatuur op drie plaatsen (ondergrond, bodemopppervlak en lucht) en stuurt deze data elke 24 uur 1 keer door via het Internet of Things netwerk van Orange Belgium. Vanuit daar belanden de data in onze database en op je persoonlijke dashboard. 

Het kan gebeuren dat een bodemsensor geen data door kan sturen doordat deze geen verbinding kon maken met het netwerk. De meetgegevens worden vervolgens opgeslagen op het interne geheugen van de sensor. De sensor zal op het volgende verzendmoment proberen de data te versturen. 

De data worden sowieso opgeslagen in het interne geheugen en bij terugkomst handmatig uitgelezen indien er een langere periode geen data is doorgestuurd.  

Heb je nog vragen, geef ons een seintje op info@bodemleven.be en we komen zo snel mogelijk bij je terug met meer informatie. Vergeet niet je deelnemersnummer mee te geven, zo kunnen we je nog sneller helpen.

Andere veelgestelde vragen

« Terug naar de veelgestelde vragen