Volg ons op Facebook, Instagram of Twitter

« Terug naar de veelgestelde vragen

Mijn meetpunt is een witte stip op de kaart op het dashboard, hoe komt dat?

Het kan soms gebeuren dat een bodemsensor geen data doorstuurt.

Op het online dashboard zie je een overzichtskaart van de deelnemende punten in Limburg. Sommige van deze punten zijn wit: hier hebben we op die dag geen data van ontvangen.

De bodemsensor meet elke 15 minuten de temperatuur op drie plaatsen (ondergrond, bodemopppervlak en lucht) en stuurt deze data elke 24 uur 1 keer door via het Internet of Things netwerk van Orange Belgium. Vanuit daar belanden de data in onze database en op je persoonlijke dashboard. 

Het kan gebeuren dat een bodemsensor geen data door kan sturen doordat deze geen verbinding kon maken met het netwerk. De meetgegevens worden vervolgens opgeslagen op het interne geheugen van de sensor. De sensor zal op het volgende verzendmoment proberen de data te versturen. 

De data worden sowieso opgeslagen in het interne geheugen en bij terugkomst handmatig uitgelezen.  

Andere veelgestelde vragen

« Terug naar de veelgestelde vragen